Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2021
Blue Red Green

 

  • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ: Η «αήττητη» Φώφη Γεννηματά - Σάββατο, 16 Οκτωβρίου 2021 19:18
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ: Φώφη Γεννηματά - Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου 2021 11:10
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ: Διπλή παρέμβαση της κυβέρνησης για την ενεργειακή ακρίβεια - Παρασκευή, 08 Οκτωβρίου 2021 13:26

«Κωνσταντίνος Καραμανλής – Η πορεία της Ελλάδας στην Ενωμένη Ευρώπη»

Στη Σαλαμίνα, οι Έλληνες χάραξαν το όριο μεταξύ Ανατολής και Δύσης

pavlopoulos-salamina

Ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, μίλησε στην εκδήλωση του Δήμου Σαλαμίνας και της Ένωσης Κυπρίων Ελλάδος.
Ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας και Επίτιμος Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Προκόπης Παυλόπουλος μίλησε, με αντικείμενο «Το “Μήνυμα” της Σαλαμίνας για την υπεράσπιση του Ελληνικού και του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού» στην εκδήλωση του Δήμου Σαλαμίνας και της Ένωσης Κυπρίων Ελλάδος, με θέμα «Σαλαμίνα 480 π.Χ. – Ελλάδα 1821 – Η Κύπρος του Αγώνα».
Στην ομιλία του, ο κ. Παυλόπουλος επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι «συμμετέχοντας σε αυτή την εμβληματική εκδήλωση του Δήμου Σαλαμίνας και της Ένωσης Κυπρίων Ελλάδος, οφείλω να ξεκινήσω από την αφετηρία της ιστορικής συγκυρίας, η οποία, με τον τρόπο αυτό, μας οδηγεί 2.500 χρόνια πριν. Τότε που επήλθε η, “επική” ως προς το μέγεθος των δεδομένων που την προκάλεσαν, σύγκρουση μεταξύ της Αρχαίας Ελλάδας -και συγκεκριμένα ορισμένων από τις Πόλεις-Κράτη, οι οποίες την συνέθεταν- και της Περσικής Αυτοκρατορίας. Για να θυμηθούμε το επιτύμβιο ρητό του Μαραθωνομάχου Αισχύλου, την σύγκρουση στην οποία βρέθηκαν αντιμέτωποι, στο “Μαραθώνιον Άλσος”, ο Ελεύθερος Έλληνας και ο δεσποτικός “βαθυχαιτήεις Μήδος”».

Ο κ. Παυλόπουλος τόνισε ότι «οι Μηδικοί Πόλεμοι -με τη “ζυγαριά” της ιστορικής αποτίμησης να “γέρνει” προς την Ναυμαχία της Σαλαμίνας, αφού αυτή έκρινε οριστικώς και το τέλος των Πολέμων αυτών- είναι, αναμφισβητήτως, ως σήμερα ένα είδος “Μήτρας” της Ιστορίας. “Μήτρας”, διότι “γέννησε” πραγματική Ιστορία, με την έννοια ότι τ’ αποτελέσματα των Μηδικών Πολέμων άσκησαν καθοριστική επιρροή στην μετέπειτα ιστορική διαδρομή. Θα ήταν μάταιο να τεκμηριώσω την αλήθεια της, καθ’ όλα αυτονόητης με βάση την Επιστήμη της Ιστορίας, ως άνω διαπίστωσης. Αρκούμαι σε μια, και μόνο, μαρτυρία, η οποία, λόγω της αντιπροσωπευτικότητάς της, προδιαθέτει καταλλήλως. Ο μεγάλος Βρετανός Φιλόσοφος John Stuart Mill είχε επισημάνει, αποφθεγματικώς, ότι: “Η Μάχη του Μαραθώνα, ακόμη και ως πολεμικό γεγονός που αφορά την Ιστορία της Αγγλίας, είναι πιο σημαντική από την μάχη του Hastings”. Δηλαδή την μάχη της 14.10.1066, κατά την οποία οι Νορμανδοί, μ’ επικεφαλής τον Γουλιέλμο, νίκησαν τους Αγγλοσάξονες του βασιλιά Χάρολντ Β΄ της Αγγλίας, εμπεδώνοντας την Νορμανδική κυριαρχία. Προφανώς, ο John Stuart Mill, με την επισήμανσή του αυτή, ήθελε να καταδείξει ότι η ενδεχόμενη επικράτηση των Περσών κατά τους Μηδικούς Πολέμους θα είχε τέτοια επιρροή για την υπόλοιπη Ευρώπη, ώστε θα ήταν εξαιρετικά αμφίβολο αν η μάχη του Hastings θα είχε επισυμβεί».

Όπως συμπλήρωσε ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας, «τα πειστήρια της Ιστορίας γενικώς, ιδίως δε της Ιστορίας του Πολιτισμού, καταδεικνύουν ότι, μέσω της νίκης τους στους Μηδικούς Πολέμους, οι Έλληνες υπερασπίσθηκαν επιπλέον και τον Πολιτισμό, που δημιούργησαν – και ο οποίος ορθώνει, και σήμερα, τον πρώτο πυλώνα του κοινού μας Ευρωπαϊκού Πολιτισμού – θέτοντας, για πρώτη φορά στην Παγκόσμια Ιστορία, το έκτοτε σταθερό όριο μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Ταυτοχρόνως, μέσω της νίκης τους στους Μηδικούς Πολέμους, οι Έλληνες κατέδειξαν την συντριπτική υπεροχή και, κατά λογική ακολουθία, την κατηγορηματική αντίθεση του ατίθασου και δημιουργικού Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος απέναντι στο πνεύμα κάθε ανελεύθερης μορφής πολιτειακής οργάνωσης, με βασικά στοιχεία δεσποτισμού, ατομικού ή συλλογικού. Άρα, και την κατηγορηματική αντίθεσή του απέναντι σε κάθε δύναμη που θα μπορούσε ν’ απειλήσει την “ανοιχτή κοινωνία”, μέσα στην οποία και μόνο μπορεί ν’ υπάρξει ελεύθερη πνευματική δημιουργία».

«Την επιρροή αυτή του ελεύθερου, ατίθασου και δημιουργικού Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος τεκμηριώνει επαρκώς το γεγονός, ότι η πολυπρισματική και σχεδόν φιλελεύθερη ιδιοσυστασία του δεν θα μπορούσε, υφ’ οιανδήποτε ιστορική και πολιτική εκδοχή, να συμβιβασθεί μ’ εντελώς ανελεύθερες μορφές πολιτειακής οργάνωσης, ήτοι πολιτειακής οργάνωσης με βασικά στοιχεία απολυταρχικού δεσποτισμού, ατομικού ή συλλογικού. Άλλωστε, το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα ευνόησε την “άνοδο” της Άμεσης Δημοκρατίας και “κορύφωσε” την δημιουργία του ιδίως όταν η πολιτειακή οργάνωση της Αρχαίας Αθήνας έφθασε στον κολοφώνα της Άμεσης Δημοκρατίας. Η ως άνω διαπίστωση ενδυναμώνεται, από ιστορική και πολιτική σκοπιά, αν ανατρέξει κανείς στον τρόπο οργάνωσης και εξέλιξης των μεγάλων Βασιλείων της τότε Ανατολής, με πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα το Περσικό Βασίλειο: Το ανθρώπινο πνεύμα, κατά τα προλεχθέντα, δεν είναι σε θέση να εξελιχθεί και να δημιουργήσει ελεύθερα υπό καθεστώς δεσποτισμού που, μοιραίως, του θέτει όρια σύμφυτα με τις ανάγκες της δεσποτικής επιβίωσης» συνέχισε ο κ. Παυλόπουλος.

Επεσήμανε, δε, ότι «τα όσα διευκρινίσθηκαν προηγουμένως, ως προς την αντίστιξη ανάμεσα στην “ανοιχτή κοινωνία” -φυσικά με τα μέτρα της εποχής και τ’ αντίθετα δεδομένα της Ανατολής, και όχι υπό τους όρους της σύγχρονης εκδοχής της “ανοιχτής κοινωνίας”- που επικρατούσε στην Αρχαία Ελλάδα, ιδίως μετά την νίκη των Ελλήνων στον Μαραθώνα και στην Σαλαμίνα, και στον “κλειστό κύκλο” των κοινωνικών δομών των Βασιλείων της Ανατολής, οι οποίες αναπτύχθηκαν ως θεσμικώς και πολιτικώς “υποτελείς” στους εκάστοτε “κρατούντες” μοναρχικώς, αναδεικνύουν και αιτιολογούν, μεταξύ άλλων, και την εξής διαφορά μεταξύ Δύσης και Ανατολής: Ο δεσποτισμός της Ανατολής, με τα χαρακτηριστικά που προεκτέθηκαν και ιδίως λόγω έλλειψης Ελευθερίας, οδήγησε όχι στην δημιουργία “κοινωνίας” αλλά στην οργάνωση “κοινότητας”, δομημένης ουσιαστικώς πάνω σε κλειστές “κάστες”, προορισμένες όχι τόσο να διευκολύνουν την οργάνωση της κοινωνικής συμβίωσης, όσο να επιτρέπουν στην κάθε μορφής εξουσία να επιβάλλεται ως “αρχή” έναντι “αρχομένων”».

«Οι “δρόμοι Ελευθερίας” τους οποίους, κατά τα προλεχθέντα, άνοιξε και διήνυσε το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα στην πορεία προς την κορύφωση της δημιουργίας του -που διαμόρφωσε και την ανεκτίμητη παρακαταθήκη του για το μέλλον του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού- οδήγησαν και στην τελική σύνθεση της πεμπτουσίας της Ελευθερίας, περίπου όπως την προσλαμβάνουμε σήμερα. Δηλαδή μιας Ελευθερίας, η οποία αποτελεί στην εποχή μας την βασική, θεσμική και πολιτική, αντηρίδα της Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας, ως μέσου πολιτειακής οργάνωσης που της παρέχει τις πιο αξιόπιστες εγγυήσεις για την ακώλυτη άσκηση των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων του Ανθρώπου» κατέληξε ο κ. Παυλόπουλος. 

 

 

8 web 728x90

«Ο Πέτρος και ο λύκος» στο Δημοτικό Κηποθέατρο Νίκαιας

227

Το μουσικό παραμύθι «Ο Πέτρος και ο λύκος» του Σεργκέι Προκόφιεφ παρουσιάζει η παιδική σκηνή της εταιρείας θεατρικών παραγωγών ΜΕΘΕΞΙΣ του Χρήστου Τριπόδη την Τετάρτη 23 Ιουνίου στο Δημοτικό Κηποθέατρο Νίκαιας (Κύπρου και Προύσσης) στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργανώνει ο Δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι. Ρέντη. Ο Ρένος Χαραλαμπίδης με πέντε μουσικούς και επτά μουσικά όργανα αναβιώνει το κείμενο του Ρώσου συνθέτη που γράφτηκε το 1936 και θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά μουσικά παραμύθια όλων των εποχών.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο παρουσιάζεται σε μεταγραφή για πιάνο, βιολί, φλάουτο, βιολοντσέλο σαξόφωνο και κρουστά ζωντανά επί σκηνής. Το παραμύθι παρουσιάζεται με στοιχεία χοροκίνησης και τραγούδια που βασίζονται στις κλασικές μελωδίες του συνθέτη. Πρόκειται για ένα διαδραστικό παιχνίδι και θέατρο σκιών όπου η μουσική υπηρετεί το κείμενο προκειμένου να προκαλέσει τους κατάλληλους συνειρμούς στο παιδικό ακροατήριο. Κάθε όργανο της ορχήστρας αντιστοιχεί σε ένα χαρακτήρα του παραμυθιού. Επιδίωξη του συνθέτη που είναι και ο συγγραφέας του έργου είναι να δημιουργήσει μια πραγματική απλή και κατανοητή μουσική, που οπωσδήποτε δεν απευθύνεται μόνο σε παιδιά, διατηρώντας ταυτόχρονα όλα τα χαρακτηριστικά του μουσικού του ύφους.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Πέτρος δε φοβάται τους λύκους κι ας λέει ο παππούς ότι είναι επικίνδυνοι…
Είναι επειδή ο παππούς είχε δει λύκους εκεί τριγύρω, ενώ το αγόρι όχι.

Μέχρι βέβαια τη μέρα που άφησε ανοιχτή την πόρτα του φράχτη και βγήκε έξω από το κτήμα τους.
Η συντροφιά του παράξενη! Το μικρό πουλί που τσακώνεται με τη στρουμπουλή πάπια στη λίμνη, η πονηρή γάτα που παραμονεύει να τους φάει και κάπου πιο πέρα κρυμμένος ο λύκος!!! Όμως , όταν αποφασίσει να επιτεθεί ο Πέτρος ο γενναίος, θα φανεί πιο έξυπνος από τον λύκο και θα του στήσει παγίδα. Θα σώσει άραγε ο Πέτρος τους μικρούς του φίλους; Κι ο λύκος; Ποια θα είναι τώρα η μοίρα που έφτασαν οι κυνηγοί;

Η θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία είναι του Χρήστου Τριπόδη. Πρωταγωνιστούν οι : Ρένος Χαραλαμπίδης,Μάριος Ιβάν Παπούλιας ( Ενορχήσρτωση-Βιολί),Θοδωρής Πιστόλας (Τενόρο σαξόφωνο),Δήμητρα Χανιαλάκη (Φλάουτο), Γιώργος Αιμιλιανός Σταυριανός (Πιάνο-Πλήκτρα), Δέσποινα Σπανού(Βιολοντσέλο). Χορεύουν οι: Χριστίνα Μπίτου, Αριάννα Ζαρμακούπη.

Σύμφωνα με τα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο Πολιτισμού, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλη τη διάρκεια των εκδηλώσεων, από την προσέλευση έως και την αποχώρηση και σε όλους τους χώρους. Δεν επιτρέπεται διάλειμμα και θα υπάρχει κενό ανά 2 καθήμενους. Η αποχώρηση των θεατών θα γίνεται σταδιακά.

Αγαλματάκια Ακούνητα – μέρα ή νύχτα: Μια μοναδική παράσταση του Φεστιβάλ Δήμου Αθηναίων

158

Η παράσταση ¨Αγαλματάκια Ακούνητα …μέρα ή νύχτα; σε σενάριο- σκηνοθεσία της Κυριακής Δοξαρά, θα κλείσει τον κύκλο της στο Καλοκαιρινό Φεστιβάλ του Δήμου Αθηναίων.

Λίγα λόγια για την υπόθεση

…Μία αστυνομική ιστορία αγάπης για μικρούς και μεγάλους, με ηθοποιούς, εντυπωσιακές κούκλες αγάλματα και σκιές που ζωντανεύουν …ένα Μουσείο! Σε μία παράσταση γεμάτη χιούμορ, μυστήριο, ρομαντισμό και πολλές ανατροπές, που εξοικειώνει τα παιδιά με τη μυθολογία, την τέχνη και την πλούσια ιστορία μας.

Μέσα από τον μοναδικό του τρόπο, που συνδυάζει την τεχνική της «εμψυχωμένης κούκλας» με στοιχεία μιμικής τέχνης και αφηγηματικού θεάτρου, το Θέατρο Σκάλα εκπαιδεύει και ψυχαγωγεί τους μικρούς του θεατές προσφέροντας τους μία εκπληκτική εμπειρία που θα τους μείνει αξέχαστη!

Λίγα λόγια για το Θέατρο Σκάλας από τους δημιουργούς του:

Με σπουδές στην Κεντρική Βασιλική Σχολή Λόγου και Δράματος της Αγγλίας, στα ΤΕΙ Εργοθεραπείας Αθηνών, καθώς και σε πολλά studio θεάτρου και καλών τεχνών, ιδρύσαμε το 2004 το ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΑΛΑ παντρεύοντας το κουκλοθέατρο με το θέατρο και τις εικαστικές τέχνες. Έχουμε συμμετάσχει με παραστάσεις μας σε θέατρα, παγκόσμια φεστιβάλ και διεθνείς θεσμούς στην Αγγλία, την Αυστρία και την Τσεχία.

Στην Ελλάδα οι παραστάσεις μας έχουν παρουσιαστεί σε κεντρικά αθηναϊκά θέατρα, όπως το Θέατρο Πολιτεία, το BIOS, το Θέατρο Φούρνος, το Από Μηχανής Θέατρο, το Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη , το Θέατρο OLVIO και το Θέατρο Radar. Παράλληλα με τις παραστάσεις μας, έχουμε γράψει και εικονογραφήσει παραμύθια και παιδικά βιβλία για τις Εκδόσεις Πατάκη, Σμυρνιωτάκη, Δαμιανού και για το Θέατρο Σκάλα. Έχουμε διδάξει «Εικαστικό θέατρο και Μαριονέτα» στην Δραματική Σχολή «Θέατρο των Αλλαγών» , στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη, στη ΧΕΝ, στην UNIMA, στα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη, στο Διεθνές Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση .

Έχουμε επίσης διδάξει ¨Παιδική Λογοτεχνία¨ , ¨Θέατρο και Κούκλα¨ στην Προσχολική Αγωγή των ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ. Διδάξαμε σεμινάριο για την τέχνη μας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Πραγματοποιήσαμε Θέατρο Forum σε πρόγραμμα Erasmus για εφήβους από όλη την Ευρώπη. Εργαστήκαμε ως γλύπτες στην Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων-Αθήνα 2004.
Κυριακή Δοξαρά & Βασίλης Ροδίτης

Διάρκεια: 70 λεπτά

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο, Σκηνοθεσία, Κούκλες, Μουσική Επιμέλεια*: Κυριακή Δοξαρά
Σκηνογραφία, Γλωσσική Επιμέλεια, Φωτισμοί: Βασίλης Ροδίτης
Ραπτική, Υφασμάτινες κατασκευές: Ελένη Δοξαρά
Παίζουν: Ευανθία Στεφανοπούλου, Κυριακή Δοξαρά

Ένας «Μικρός Πρίγκιπας» στο Δημοτικό Κηποθέατρο Νίκαιας

107

Ένας πιλότος θα πέσει με το αεροπλάνο του στο Δημοτικό Κηποθέατρο Νίκαιας την Παρασκευή 18 Ιουνίου στις 8.30 το απόγευμα. Εκεί θα συναντήσει ένα ασυνήθιστο παιδί που ζούσε σε έναν πλανήτη με τρία ηφαίστεια και ένα τριαντάφυλλο.
Ο «Μικρός Πρίγκιπας του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ περιμένει τους μικρούς και μεγάλους φίλους του για να τους διηγηθεί την ιστορία του. Το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Δημήτρη Αδάμη και σε συνεργασία ανάμεσα στα Αθηναικά Θέατρα και τις Μαγικές Σβούρες στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργανώνει ο Δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι. Ρέντη.
Στον ρόλο του Μικρού Πρίγκιπα ο Θανάσης Τσαλταμπάσης για τον οποίο αυτός ο ρόλος ήταν όνειρο ζωής. Παίζουν επίσης:
Αγοραστή Αρβανίτη
Θανάσης Βοϊδήλος
Γεωργία Μαυροειδοπούλου
Τάσος Ράπτης
Μαριλίζα Χρονέα.

Τα τραγούδια της παράστασης είναι βασισμένα σε υπέροχες μελωδίες συνθετών του τέλους του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ου, όπως ο Offenbach, ο Holst ο Saint-Saëns και ο Brahms ενώ τον επίλογο «ντύνει» μουσικά με ένα τραγούδι του συνθέτη Γιώργου Βαρσαμάκη.

Το έργο έχει σημείο αναφοράς την αθωότητα και την αναζήτηση της αλήθειας μέσα από ψιθύρους, μυστικά και γέλια και δίνει την ευκαιρία να ξαναζήσουμε αγαπημένα παιδικά παιχνίδια και να ακούσουμε τη «μουσική από τα βήματα ενός φίλου», όπως λέει η Αλεπού. «Ο Μικρός Πρίγκιπας » απευθύνεται σε παιδιά κάθε ηλικίας .Το βιβλίο εκδόθηκε πρώτη φορά το 1943 και σχεδόν 80 χρόνια μετά συνεχίζει και συγκινεί μικρούς και μεγάλους. Είναι το 4ο σε πωλήσεις βιβλίο (best seller) και έχει μεταφραστεί σε 270 γλώσσες. Το 2020 και το 2021 είναι έτη εορτασμού μιας και συμπληρώνονται 120 χρόνια από την γέννηση του Εξυπερύ.

Σύμφωνα με τα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο Πολιτισμού, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλη τη διάρκεια των εκδηλώσεων, από την προσέλευση έως και την αποχώρηση και σε όλους τους χώρους. Δεν επιτρέπεται διάλειμμα και θα υπάρχει κενό ανά 2 καθήμενους. Η αποχώρηση των θεατών θα γίνεται σταδιακά.

  Το ραδιοφωνο της Αυτοδιοικησης

7 web 300x250

Christmas-card-1200x800

Όλα τα νέα

Τοπικα νεα - Αιγαλεω

egaleo

Συνάντηση εργασίας αιρετών γυναικών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για θέματα ισότητας στο δήμο Αιγάλεω

Το Μουσειο Ελιας στην Σπαρτη

mouseio elias

Το Μουσείο της Ελιάς και του Ελληνικού Λαδιού στη Σπάρτη

ΑΛΣΟΣ «ΓΟΥΔΕΣ»

goude

Tο άλσος «ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΓΟΥΔΕΣ» στην Σπάρτη

εκθεση φωτογραφιας

ekthesi photo

Έκθεση φωτογραφίας 'ντοκουμέντων' για την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα ''ταξιδεύει'' ήδη εντός και εκτός Κρήτης.